- Bij annulering van een cursus gelden de volgende voorwaarden: U betaald bij opgave en u kunt tot 6 weken van te voren annuleren. Tot 3 weken voor aanvang krijgt u nog 50% van het cursusbedrag retour. 1 week van te voren vervalt de annuleringsmogelijkheid en is er geen aanspraak meer mogelijk op restitutie. Wel is er de mogelijkheid om de cursus op een andere datum in te halen.
- U draagt zelf de verantwoording voor de eventuele vergoeding van consulten. In sommige gevallen is rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar mogelijk. Echter door persoonlijke wijzigingen kan soms een declaratie via facturering aan u verlopen. De praktijk is niet aansprakelijk voor eventuele gemaakte kosten.
- Mocht u verhinderd zijn op een van uw afspraken, dan verzoek ik u dat 24 uur van te voren te melden. Als dit niet het geval is, ben ik genoodzaakt 75% van het bedrag in rekening te brengen.
- Een afspraak duurt over het algemeen 60 minuten, plus 15 minuten verwerkingstijd. De intake beslaat tevens 60 minuten, plus 30 minuten verwerkings- en screeningstijd. Na de behandeling verwerk ik de afspraken en de behandelinfo in het dossier. U heeft het recht het eigen dossier in te zien. Uw dossier wordt volgens de wet 15 jaar bewaard.
- In het kader van de behandeling wordt er 1 assessment-rapportage gemaakt met daarin de onderzoeksgegevens, behandeldoelen en behandelverloop. Deze wordt waar nodig aangevuld gedurende het traject. Een tussentijdse inzage is altijd mogelijk.
- Het is noodzakelijk dat een van de ouders/verzorgers bij de behandeling aanwezig is, tenminste het start en einde van iedere behandeling.
- Daarnaast krijgt uw kind soms huiswerk mee om de behandeldoelen te behalen. Er wordt van u verwacht dat u dit begeleid en uw kind hierbij ondersteunt. De tijdsinvestering bedraagt ongeveer 3 x 10 minuten per week.
- De praktijk voldoet aan alle relevantie wetgeving in de gezondheidszorg en is aangesloten bij de beroepsvereniging.
- Bekijk voor meer informatie de overige kopjes rondom AVG-beleid, privacy en klachtenprocedure.
Gedragscode:
- Uw therapeut verwacht van cliënten, bezoekers en derden, dat zij niet in strijd handelen met de in deze code opgenomen bepalingen. In voorkomende gevallen kan een ieder op het bestaan van de code worden gewezen. De gedragscode wordt op een voor cliënten, bezoekers en derden zichtbare plaats in de wachtruimte gelegd.
- Cliënten dienen zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden te gedragen.
- De praktijk behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag ventileren te verwijderen uit het pand.
- Daar de praktijk ook minder valide cliënten behandelt is het prijzenswaardig dat bij gebrek aan zitruimte deze personen met voorrang een zitplaats krijgen.
- Indien u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat zorgt u dat er geen waardevolle spullen hierin aanwezig zijn.
- De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of buitenterrein (auto, fiets).
- Wilt u bij parkeren van fiets of auto dit zodanig doen dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
- In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
Omgang met cliënten, bejegening
Voor de omgang met en het behandelen van de cliënt zijn er ook een aantal richtlijnen opgesteld volgens welke de praktijk werkt.
- De werkwijze voor de behandeling van de cliënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke handelingen er verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen de handelingen dient de cliënt of het cliëntsysteem dit onmiddellijk aan te geven.
- Indien er, door bijv. geloofsovertuiging, tegen bepaalde handelingen en of vormen van behandelingen bezwaar bestaat dient de cliënt / het cliëntsysteem dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de behandelende therapeut kan oordelen of de cliënt behandeld kan worden.
- Als er derden (bijv. een stagiaire) bij de behandeling aanwezig zijn zal vooraf toestemming aan de cliënt / cliëntsysteem) gevraagd worden.
- De therapeut, en eventuele begeleiders, dienen zich tegenover de cliënt / cliëntsysteem respectvol te gedragen en ongewenste informaliteit achterwege te laten.
- Als er situaties ontstaan die niet gewenst zijn zal in overleg met cliënt / cliëntsysteem en therapeut een andere therapeut ingezet of de behandeling beëindigd worden.
- Besproken onderwerpen met de cliënt / cliëntsysteem blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden.
- Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.
Arbeidsomstandigheden en werkvloer
- De inrichting van de praktijk voldoet aan wettelijk eisen daaromtrent, in het bijzonder de ARBO-wetgeving, maar is in ieder geval zodanig dat therapeuten, cliënten, bezoekers en derden zich veilig voelen.
- De omgang tussen therapeuten, cliënten, bezoekers en derden wordt bepaald door respect voor ieders ras, sekse, levensbeschouwing en leeftijd en andere gronden genoemd in deze gedragscode.
- Discriminerende, seksistische of andere beledigende of krenkende uitlatingen of grappen, mondeling of schriftelijk zijn niet toegestaan.
- Het bepaalde onder a. komt mede tot uiting door het bieden van mogelijkheden voor het beleven van uitingen samenhangend met sekse, levensbeschouwing en leeftijd.